The British Chamber of Commerce for Italy

Inclusive Finance - Networking cocktail and Booksigning

17/07
@Ristorante Savini - [Milan] - [Start: 18:30] - [End: 20:30]
[ Networking Events ]

Wednesday 17th July 2019 - from 6.30 pm to 8.30 pm

Ristorante Savini (Galleria Vittorio Emanuele II)
Via Ugo Foscolo 5, Milan

Event sponsored by Rotschild & Co. Asset Management and Banque de Luxembourg Investments

The MWE initiative, which was launched in 2015 with the aim of building a moral and economic case for gender parity and for an inclusive ecosystem in the financial industry, has joined forces with The British Chamber of Commerce for Italy to create an even more effective and ambitious group of professionals. The new partnership, the BCCI Inclusive Finance working group, will benefit from the unwavering conviction and drive of the MWE members and supporters and the expertise and infrastructure of the British Chamber.
To celebrate this new and exciting partnership, the BCCI Inclusive Finance working group wishes to invite you to join us for a networking cocktail at Ristorante Savini in Galleria Vittorio Emanuele II, on July 17 at 6:30pm. 

TOGETHER TOWARDS A MORE DIVERSE AND INCLUSIVE FINANCE!

The event will  be the occasion to present the new book "Il magico potere di ricominciare”, by Odile Robotti, esteemed coach and trainer and member of the BCCI Inclusive Finance working group.

PROGRAMME
18:30:                       Registrations and Welcome Drink
18:45-19:00:         Presentation on the Partnership of MWE and the British Chamber of Commerce
19:00 – 19:30:      Book signing: “Il magico potere di ricominciare”- by Odile Robotti
19:30 – 20:30:      Networking Cocktail
LOCATION:        Ristorante Savini (Galleria Vittorio Emanuele II) Via Ugo Foscolo, 5 - 20121 Milan
DATE:                  17 July 2019
TIME:                   18:30-20:30 (Free – Registration required)
R.S.V.P:               rsvp@britishchamber.it
 
Il magico potere di ricominciare
Un libro che parla di persone, note e comuni, che nella vita hanno ricominciato daccapo: qualcuno per necessità, a causa di un insuccesso o di un colpo avverso della sorte, qualcun altro per scelta, perché voleva afferrare un'opportunità o dare spazio al proprio talento. Da queste storie, molto diverse ma accomunate dalle difficoltà e dalle paure che accompagnano i nuovi inizi, Odile Robotti ha distillato lezioni e ispirazioni che aiutano ad affrontarli positivamente. Nell'era in cui la precarietà è il nuovo status quo e le carriere, un tempo lineari e prevedibili, si sono fatte tortuose e incerte come la Via della Seta seguita da Marco Polo, saper ricominciare è diventata una competenza indispensabile che tutti dovremo utilizzare più volte nel corso dell'esistenza. Per fortuna, la capacità di affrontare nuovi inizi non è solo un dono di natura e non è una dotazione fissa: si può apprendere, allenare ed espandere. Ecco il manuale che insegna come ricominciare daccapo, ma non da zero, a tutte le età e ad apprezzare il magico potere che ne deriva.


> download Flyer (PDF) <

   

Special Sustaining Members

Sustaining Members

If you'd like to be removed from our mailing list, please enter your e-mail address below.